DIY Domácí mýdlo

by - září 01, 2017

Ahojte! : )


Dneska vám povykládám, jak jsem se pustila doma do domácího mýdla. Jak jsem měla strach, že to bude těžké, tak to bylo hned udělaný. Určitě se toho nebojte : ). Na základ musíte mít mýdlovou hmotu jsem si koupila na internetu, není to nijak drahé. Mě stálo 500g balení kolem 60Kč, ale kupovala jsem to přes internet, takže plus ještě nějaké to poštovné : ).

Potřebujete:

- Mýdlovou hmotu
- Potravinářské barvivo (dle uvážení)
- Aroma (dle uvážení)
- Bylinky, mušle, květy (podle vás)
- Silikonové formičky na odlití
- Sporák

Postup: 

Mýdlová hmota se rozpouští při teplotě nad 60 °C dle typu. Pro její rozehřátí hmoty použijte vodní lázeň. Není dobré hmotu ohřívat více než je nutné, nedojde k jejímu poškození, ale může se napěnit a v případě velkého přehřátí i zakalit. Hmota se bude rozpouštět rychleji, pokud jí nakrájíte na menší kousky.

Jakmile se hmota rozpustí je připravena k obarvení, přidání voňavé aroma, stačí pouze pár kapek.

Obarvená a navoněná hmota je připravena k odlévání.
Připravené formičky (musí být suché) položte na vodorovnou plochu a hmotu do nich nalijte. Jak to máte nalité, ihned musíte do hmoty nandat dekorativní předměty. Doba tuhnutí mýdla je velmi individuální a závisí jednak na velikosti formičky a také na okolní teplotě. Obecně lze říct, že cca po 15 minutách se dá s mýdlem manipulovat a zhruba po 30 minutách lze z formy vyjmout.





Krásný den : )

Vaše Michaela ♥










You May Also Like

0 komentářů

Děkuji, že jste si udělali čas a okomentovali tento příspěvek. :)