Má oblíbená beletrie

by - listopadu 17, 2018

Ahoj!


Milujete knížky? 
Já ano.

Ještě než jsem nastoupila na vysokou školu jsem četla beletrii docela dost.
  (Teď nemám čas přečíst ani povinnou četbu na zkoušky 😀.)

Chtěla bych se s vámi podělit o mé skvosty, na které nedám dopustit a které vám můžu jen doporučit! 
Jen bych chtěla upozornit, že tyto knížky jsou moje srdcovka ovšem z dob mé puberty. V té době jsem tyto knihy milovala a dodnes k ním mám velmi vřelý vztah. V dnešních dnech již beletrii nečtu. 


Anna Todd - After

Tato série After má 4 díly. (Polibek, Přiznání, Tajemství, Pouto) Já jsem četla jen první dva, ale mé předsevzetí na rok 2019 bude dočíst je všechny! 

Kniha vypráví o Tesse a Hardinovi. Tessa je normální holka, trochu introvert. Hardin nezkrotný kluk, který dokáže být krutý, ale i neskutečně vášnivě milovat. Milé čtenářky, určitě jste alepoň jednou toužilipo tom, jak kluka změníte k lepšímu nebo že se kluk změní kvůli vám. 😛 Jak když se spolu pohádáte nebo nedejbože rozejdete... Kluk o vás bude bojovat ze všech sil, aby to všechno bylo zase v pořádku a vy byli zase šťastní. (Sama nevím, zda se tyto situace nedějí jen v knížkách, ale moje romatická duše pořád doufá! 😅

A toto všechno se děje v těchto knížkách!


Thomas E. Sniegoski - Padlí andělé

 Miluji tématiku andělé, ať už se jedná o cokoli.

Padlí andělé mají 5 dílů (Padlí andělé a leviatan, Aerie a Zúčtování, Konec dnů, Opuštění, Armaggedon). Já mám z této série přečtené všechny čtyři díly, pátý si teprve chystám koupit. 

Do hlavního hrdiny Aarona jsem se zamilovala, samozřejmě 😃😃! Je syn padlého anděle a smrtelnice, ale nevěděl o tom, až se nezačal měnit. A pak se děj odvíjí od tohoto okamžiku. Je podle legendy ten, kdo má vyhrát Svatou válku (samozřejmě 😂), no a v každém díle řeší jiné věci. Paralelně s dějem i Aaron hledá sám sebe, rodiče, atd. 

Je to neskutečně čtivé a když se začtete, pak už nemůžete přestat.

Tip: Nedívejte se na film, je otřesný...


Stephanie Perkinsová - Polibek pro Annu 

Polibek pro Annu je pro mě #musthave na léto. Vždy si jí připomínám, že romantika ještě nevyhynula. Tato kniha je totiž romantikou a nádhernými scénami protkaná. ☺️


Stephenie Meyerová - sága Stmívání

Má cenu se k tomuto názvu vůbec vyjadřovat? 😂

Nádherná sága, kterou už máte určitě všichni ořečtenou. No já si ji musím zase přečíst znovu, protože co si budu nalhávat, od mých 13-15let byl Edward láska mého života 😛💜.


Kristina Springerová - Espressologie

Kniha Espressologie bude určitě pro ty z vás, kdo mají rádi kávu a kavárny. Děj se totiž odehrává právě tam. Hlavní hrdinka se totiž znaží podle toho, kdo si koupí jakou kávu odhadnout jaký člověk je. Posléze na tomto principu zkusila párovat muže s ženami. No co myslíte povedlo se ji to? 



Jak se vám líbí mé tipy na beletrii, chtěli by jste i další články třeba už více specifikované na toto téma?
Napište mi to do komentářů. :)

Mějte krásný den, 

Michaela ♥️

You May Also Like

1 komentářů

  1. U článku začínajícím „Milujete knížky? Já ano.“ a „beletrii jsem četla dost“ by člověk očekával, že nebude zklamán, neb někdo kdo o sobě prohlašuje, že knihy miluje a má jich načteno dost přece musí mít aspoň nějakým způsobem zajímavý výběr, ne? Člověk by očekával blbě, člověk by byl zklamán.

    Od někoho kdo je v období nastupování na vysokou školu by se mohlo očekávat (dle mého v rámci zcela rozumného standardu) že tento člověk v ultimátím „nedám dopustit“ „můžu jen doporučit“ výběru opustí vody červené knihovny a tuctové literatury pro náctileté. Nic proti žánru romance jako takovému, ale i ta snad má přehršel kousků skutečně doporučitelných a ne pouze nízkoprodukčních braků ekvivalentním off-brand fastfoodům. Ono by tedy ani nebylo tak náročné najít něco alespoň trochu na lepší úrovni, vzhledem k tomu že lepší skript než tento smut by se velmi pravděpodobně dal vylosovat náhodným výběrem. Tedy, samozřejmě tam pak je rozhodující jestli čtenář preferuje kvalitně napsaný příběh nebo fanservis scény.

    Ano, po technické stránce je zcela možné i mezi braky najít nebroušený diamant. Možné, jistě, ale ne tak úplně moc pravděpodobné – a už rozhodně ne pravděpodobné pětkrát v řadě. Slovy Sagana, „Mimořádná tvrzení vyžadují mimořádné důkazy“, a tak pokud mi někdo tvrdí, že mezi zcela konzumní literaturou našel něco doporučitelného (a nejen „doporučitelného“, dokonce i údajné „skvosty“), mělo by toto tvrzení obsahovat více než jen generické popisky zcela genericky znějících příběhů. Nejen něco, co zní jako horší verze těch pár vět které můžeme najít na zadní straně obálky knihy, ale něco hmatatelnějšího, něco blíže popisujícího skutečný obsah knihy či její případné benefity pro případného čtenáře. Samozřejmě, pokud by se někomu podařilo popsat například takové Stmívání způsobem, že by to v náročnějším čtenáři vyvolalo chuť si tento paskvil přečíst, tak by si daná osoba zasloužila nějaké literární ocenění. V tomto kontextu je „náročnější čtenář“ myšleno ve významu „někdo kdo se dostal dál než mentální kapacita třináctileté školačky“.

    Od pohledu jako jediné záchranné lano tohoto článku zněla Espressologie. Populárně naučná literatura možná není primární volbou většiny, ale hej, v rámci čtenářského požitku encyklopedie kafe nemá oproti podprůměrným tuctovkám moc jak prohrát. Tím horší samozřejmě bylo mé zklamání že i tento titul je přesně tím oproti čemu měl původně zvítězit.

    Moje dopučení by bylo více experimentovat s různými žánry a hlavně s knihamy zaměřené na jiné demografické skupiny. Alespoň na tu svoji, ne titulky které najdete v knihovničce buďto čerstvých puberťaček nebo naopak postarších dámiček dávno za zenitem. Taky by nebylo špatným nápadem v článku věnujícímu se textu eliminovat aspoň ty překlepy.

    OdpovědětVymazat

Děkuji, že jste si udělali čas a okomentovali tento příspěvek. :)