Můj čokoládový dort

by - listopadu 11, 2018

Ahoj všichni!
Rozhodla jsem se, že se s Vámi podělím o svůj slavný čokoládový dort! Naposledy jsem ho dělala na své narozeniny a všem moc chutnal. :) 
Teď už k receptu:


Btw, já tady vypadám, jako když jsem týden slavila a vůbec se nevyspala, ale já vlastně vůbec nevím, proč to tak je. Nejspíš protože ty narozeniny moc prožívám, obzvlášť letos, když jsem se dostala do "další dekády"... já vím, že to by asi mělo přijít s tou dvacítkou, ale to si přece jenom pořád připadáte, jako že je vám 19... zato 21... to už je něco jinýho, najednou začnete přemýšlet trochu jinak. :D

Konečně k tomu receptu. :D
Ingredience:


  • 2 hrnky mouky
  • 1 hrnek kakaa
  • 1 & 1/2 lžičky jedlé sody
  • špetka soli
  • 3/4 hrnku másla (nebo jakéhokoli tuku)
  • 1 hrnek hnědého cukru
  • 1 hrnek bílého cukru
  • 3 velká vejce
  • 2 lžičky vanilkového extraktu
  • 1 & 1/2 hrnku mléka

Smíchejte mouku, kakao, jedlou sodu a sůl v jedné míse.
Prošlehejte máslo (mělo by být změklé, v pokojové teplotě) a přidejte oba cukry, přidávejte postupně, dokud se úplně nespojí s máslem. (Mělo by to být asi 5 minut, ale to už je na vás. Já jsem přestala šlehat, když se mi všechno spojilo.)
Přidávejte vejce. Potom vanilku a nakonec "suchý mix", který jste si připravili na začátku. Jako poslední přidáme mléko.



V původním receptu se pečou zvlášť 3 placky. Já jsem upekla jeden dort, který jsem rozkrájela. Je ale samozřejmě možné péct ve třech formách.
Každopádně připravte si vymazanou & vysypanou formu (nebo vyloženou pečícím papírem).


Péct budeme na 180 stupňů Celsia. Doporučená doba pečení je 45 minut. Mě to tak snad nikdy nevyjde, průběžně pečení kontroluji, ale pokud vám časy vychází (to nejspíš záleží na vaší troubě), mělo by vám vyjít 45 minut. :)


Dort po upečení necháme vychladnout a potom můžeme proříznout (pokud jste ho pekli vcelku). Mezitím si můžete připravit krém, nebo ho připravit v době, kdy dort chladne. (To už je na vás, jestli to necháte třeba na další den.)



Krém:

  • 1/3 hrnku kakaa
  • 1/3 hrnku vařící vody
  • 1 hrnek másla (nebo jiného tuku)
  • 2 lžíce moučkového cukru
  • 12 řádků čokolády (jakékoli)

Čokoládu jsem si rozpustila na vodní lázni. Vařící vodu jsem smíchala s kakaem, kam jsem potom přidala cukr. Máslo by mělo být v pokojové teplotě, smícháme ho se směsí a nakonec přidáme rozehřátou čokoládu. (Všechno vyšleháme.)



A tohle je výsledek. :)


Protože jsem ho dělala den dopředu, dala jsem ho přes noc do lednice. Na dalším obrázku vidíte, jak vypadal ráno. :) Čokoládový krém trochu ztuhl, ale nebylo příliš tuhý, takže se dal krásně krájet.


To bude pro dnešek všechno. :) Vím, že článek je dost dlouhý :D, proto jsem ještě o to víc ráda, že někdo z vás došel až sem. :)

Jaký je váš oblíbený dort?
Jak slavíte narozeniny? :)

Mějte se krásně! (a taky sladce)
Anička
<3

You May Also Like

0 komentářů

Děkuji, že jste si udělali čas a okomentovali tento příspěvek. :)