Recenze knihy: Muffin a čaj 1. a Will Grayson, Will Grayson

by - ledna 30, 2022

Ahoj,

dneska bych vám chtěla představit další duo knih, které jsem přečetla.

JOHN GREEN, DAVID LEVITHAN - WILL GRAYSON, WILL GRAYSON

Něco o autorovi J. Greenovi:

John Michael Green (* 24. srpna 1977, Indianapolis) je americký spisovatel a vlogger. V roce 2005 získal Printzovu cenu za své první dílo Hledání Aljašky. Jeho román Hvězdy nám nepřály z ledna 2012 se umístil na seznamu bestselleru New York Times a v roce 2014 byl do kin uveden stejnojmenný film podle knižní předlohy, ve kterém si sám autor zahrál. V současné době se natáčí už druhý film podle jeho knihy, tentokrát se jedná o stejnojmenná Papírová Města. Včetně dříve jmenovaných napsal John Green ještě další tři knihy- v roce 2006 An Anbundance of Katherines, v roce 2010 Will Grayson, Will Grayson (společně se svým kamarádem spisovatelem Davidem Levithanem) a v roce 2008 knihu Let It Snow:Three Holiday Romances (kniha vánočních povídek, spolu s Lauren Myracleovou a Maureen Johnsonovou).

V roce 2014 byl časopisem Time zahrnutý mezi 100 nejvlivnějších lidí světa.

Žije se svou manželkou, synem a dcerou v Indianapolisu, stát Indiana (USA).

Má recenze:

4/5

Děj knihy je jak na horské dráze… Šílenost, která mě bavila číst. Užívala jsem si pocit, že nevím co přijde v dalším odstavci, natož kapitole. Asi v polovině jsem se už v knížce orientovala a dokázala ji nějakým způsobem předpovědět. Hlavní postavy byly zajímavé a hned od začátku jsme s nimi sympatizovala. Styly psaní se měnili díky dvou osobitým autorům, což knížku dělalo ještě zajímavější. Na čtivosti ji to určitě neubralo. Vše podtrhovalo nejdůležitější téma přátelství a já jsem byla spokojená. Určitě doporučuju.

Anotace:

Will Grayson a Will Grayson jsou dva naprosto rozdílní kluci, kteří spolu (kromě jména) nemají vůbec nic společného. Dokonce se ani neznají. Pak se jednoho dne náhodou setkají...

Chicago je dost velké město a dva středoškoláky z jeho opačných konců může dohromady svést leda náhoda. A aby se navíc ti dva jmenovali úplně stejně, toti
ž Will Grayson, musí ta náhoda být hodně veliká. Jenže opravdový spád věci naberou teprve tehdy, když se do všeho vloží ještě někdo třetí – kamarád jednoho z Willů zvaný Drobek, tornádo v lidské podobě. Drobek je střední útočník školního týmu amerického fotbalu, autor, skladatel, producent, režisér a hlavní hvězda nejlepšího muzikálu všech dob, a především věčně zamilovaný gay. A když ten se do něčeho pustí, můžete si být jistí, že při zdi se držet nebude… Oba Willy čeká řada příjemných i méně příjemných překvapení a postupně si budou muset znovu přebrat všechno, co si mysleli o sobě, o lásce i o přátelství.

THEO ADDAIR - MUFFIN A ČAJ 1.

Něco o autorovi:

Theo Addair není úplně české jméno. Vymyslel ho totiž kdysi pro svou postavu v textové hře na hrdiny (RPG). A už mu tak nějak zůstalo.
Mluví ženským hlasem v mužském rodě. Narodil se jako žena, ale považuje se za gender fluid, tedy člověka flexibilního vůči genderové identitě.

Narodil se na Královských Vinohradech v Praze. Odmala byl jako pytel blech a jedině knížky ho dokázaly udržet v klidu. Taky byl vždycky divná holka. Dnes pracuje v advokátní kanceláři v centru Prahy a kromě psaní je jeho zálibou cestování a s ním spojený zájem o cizí jazyky. Se svými krátkými povídkami se umístil v několika literárních soutěžích včetně prestižní Ceny Karla Čapka.

LGBT kniha Muffin a čaj je Theovým debutovým románem, na jaře 2019 Yoli vydalo jeho pokračování s názvem Koláčky a spiklenci. V nakladatelství Laser vyšel první díl fantasy série Ve stínu oskeruše s názvem Na kraj světa, na jaře 2020 vyjde pokračování nazvané Čtyřměstí. Momentálně pracuje na další knize.

Má recenze:

5/5

Začátek byl nic moc, ovšem jak se příběh rozjel, nemohla jsem přestat poslouchat. Už dlouho se mi nestalo, abych nahlas křičela povzbuzující pokřiky, které patřily hlavním postavám. Kita a Daniela jsem si nakonec zamilovala a fandila jim do poslední stránky. Autor na mě slovy dokázal přenést zoufalství, smutek, vztek, ale i štěstí a radost… Těším se na další díl Koláčky a spiklenci!!

Anotace:

Daniel a Kit jsou dva šestnáctiletí spolužáci, kteří snad ani nemůžou být rozdílnější. Jeden je nejlepším studentem na internátě, k okolí se chová odměřeně a úzkostlivě si střeží své soukromí. Druhý má umělecké nadání, pořádek považuje tak trochu za zbytečnost a často dřív mluví, než myslí.
Zdálo by se, že přátel
ství mezi nimi je nepravděpodobné a cokoli hlubšího rovnou nemožné. Jenže muffin a čaj přece dokáží zázraky, to je známé přísloví. A pokud není, tak by mělo být…

Jak se vám líbil článek?