Výlet do Hradce Králové

by - června 14, 2017

Ahojte! : )


Jsem Michaela a majitelka tohoto blogu, pro psaní blogu jsem se rozhodla proto, protože mi to přišlo hrozně super u ostatních blogerek, které jsem sledovala. Bavilo mě číst jejich články a tak, ale pořád jsem se k tomu nějak neměla, až přítel mě "přemluvil", abych to alespoň zkusila a opravdu mě to hrozně chytlo. Mám v plánu vytvářet série na tomto blogu o různých tématech, ale asi hlavní bude kosmetika a oblečení, protože to je můj největší koníček. Další jsou výtvarné umění, trávení času s mými nejbližšími či procházky v přírodě a cestování. Snad Vás moje články budou bavit číst tak jak mě jejich psaní. Budu určitě ráda za jakkýkoli komentář pod článkama, také mě můžete sledovat na Instagramu či mi tam nechat nějakou zprávu, určitě vám hned odpovím. : ) 

Ale zpět k tématu prvního článku na tomto blogu. : )

V úterý jsme byli se sestrou a taťkou v Hradci Králové na výletě. Prošli jsme tam skoro všechno. Hlavně nás překvapilo, jak jejich památky jsou krásně udržované i popřípadě spravené! Byli jsme na Bílé věži, což byla v přeneseném slova smyslu i vyhlídková věž. Měli jsme z ní Hradec jako na dlani.

  


Ale co nám v této věži nejvíce překvapilo, byl skleněný model Bílé věži, který byl osvětlený barevnými světly. O této věži jsme se dočetli, že vznikl v novoborských Kolektiv Ateliers, je vyroben z unikátní technikou lepených bloků z extra čirého plochého skla. Některé části byli však vybroušeny do požadovaného optického efektu.Pro dosažení lepšího vizuálního efektu, byly v celém modelu kombinovány matné a lesklé plochy, Ale co nás nejvíce překvapilo, že celý model je složen z více než 500ks skla a a váží cca 1000kg. Pouze ruční práce zabraly více než 1500 hodin!



Hned vedle věže byla Katedrála sv. Ducha, jelikož jsem maturovala z výtvarné výchovy, mohla jsem zde zúročit své "vědomosti" a trochu zamachrovat : D. Ale byla krásná, nádherně vyzdobená. 


Pak jsme si dali zmrzlinu a pokračovali v poznávání Hradce Králové, který nás nepřestával překvapovat. Jako další zastávka v tomto městě byly Jiráskovy sady. Jiráskovy sady mají za sebou pozoruhodnou historii. Vznikly totiž na místě, kde se nejprve pěstovala zelenina a choval dobytek, poté zde byl uzavřený důstojnický park, kde se střílelo do terče a hrál kulečník. Dnes je to nádherný park s romantickými zákoutími. Hlavně je známý tím, že se zde nachází soutok Labe a Orlice.

   


   

Co mám na sobě?

Brýle - Aliexpress
Tričko - Gate
Kalhoty - Reserve
Kabelka - ?
Boty - Deichmann
Doplňky - Pandora, stříbro, bižutérie



Byl nádherný!

A přesouváme se asi řekla bych k hřebu článku. Byl to Hrádek u Nechanic, kousek od Hradce Králové. Zámek Hrádek u Nechanic byl postaven jako reprezentační a letní sídlo hraběcího rodu Harrachů v letech 1839 - 1857 Františkem Arnoštem hrabětem z Harrachu. Byl nádherný, paní průvodkyně nám říkala, že to bylo hlavně letní sídlo, tak si sem přiváželi různé nádobí, nábytek, a tak dále, takže teď mají něco navíc, co těm původním hradům teď chybí. 




A to je všechno, co jsme ten den zažili a vše co bych vám mohla ukázat. Celý den bylo krásně, ale ke konci nás stihla nehorázná bouřka, ani na cestu jsme přes ten silný déšť neviděli. Ale domů jsme dojeli v pořádku. Byl to suprový den, který jsme si užili a zase poznali nové místa. 

Mějte krásný den! 

Vaše Michaela ♥ 


You May Also Like

0 komentářů

Děkuji, že jste si udělali čas a okomentovali tento příspěvek. :)