Jaké to je být Au Pair? - Co by jste měli vědět

by - září 26, 2018

Jak už asi víte, letošní léto jsem strávila hlídáním Britských dětí ve Španělsku. Spousta lidí se mě na to ptá a vím, že je to téma, které spoustu z vás zajímá, proto jsem se rozhodla sepsat pro vás pár typů a hlavně věcí, které by jste si měli rozmyslet, pokud uvažujete nad tím, stát se Au Pair. Znám pár lidí, kteří si tuto práci také vyzkoušeli a přestože možná někdy zařadím jejich příklad, budu vycházet především z vlastních zkušeností.



1. Vy jste tam pro ně, ne oni pro vás. Dost záleží na tom, jakou budete mít rodinu, ale jejich povinností není se o vás starat, nebo vám jakkoli pomáhat. Musím říct, že se rodiče většinou snaží vám vyjít vstříc a vyřešit s vámi jakýkoli problém, ale pravidlo to není.

2. Pracovní doba nekončí. V téhle práci nejsou hodiny od sedmi do čtyř a pak to můžete hodit za hlavu, pracujete v podstatě pořád, ale máte přestávky. Nejčastějším případem je starání se o děti v průběhu školního roku, což znamená ráno je vypravíte a odvedete do školy a potom máte volno. To se může měnit, protože máte například za úkol vyprat a vyžehlit, je na vás, kdy práci uděláte, ale většina Au Pairs ji dělá právě v tomhle "volném čase". Vyzvednete děti ze školy a vaše pracovní doba pokračuje až do večera. Někomu končí, když přijdou rodiče z práce, někomu až když jdou děti spát. Většina Au Pairs má volný víkend, ale může se stát, že rodiče budou chtít volný večer, proto vás požádají o hlídání o víkendu.

3. Připravte se na to, že budete sami. Nechci znít pesimisticky, ale tohle je něco, s čím musíte počítat. Přestože vás ve většině případů budou brát jako člena rodiny, doopravdy jím nejste a čas od času vám to dojde. Vaše pravá rodina a všichni kamarádi jsou tisíce kilometrů daleko a vy si nemůžete říct, potřebuju přestávku, jdu za kamarádkou. S největší pravděpodobností se s někým seznámíte, ale přiznejme si, že je to něco jiného, než sednout si s kamarádkou, kterou znám několik let. 

4. Děti jsou rozmazlený. :D Nechci všechny házet do jednoho pytle, ale Au Pairs si většinou najímají rodiny, které mají hodně peněz, nebo nemají na děti čas (nebo obojí). Děti jsou potom na Au Pairky zvyklé a můžou se k vám chovat dost neuctivě. Musíte si hned na začátku určit hranice. Problém je v tom, že vy sami často nevíte, co všechno si můžete dovolit. Co vám můžu poradit je o všem se radit s rodiči. Na všechno se zeptat, protože je lepší, to vědět a potom to udělat dobře, než se jen domnívat, jak to asi je a dělat chyby. Takže si prostě během prvního týdně s nimi sednout a všechno probrat.

5. Moc peněz si nevyděláte. Je asi obecně známé, že Au Pairky nemají moc peněz. Tady zase záleží na tom, jakou budete mít rodinu. Berte to ale tak, že neplatíte ubytování, ani jídlo, což by vás při normálním platu vyšlo na nejvíc peněz. 

6. Musíte být přizpůsobiví. Tohle je hodně důležitá věc. Pokud vám rodina řekne, dneska jdeme skákat padákem, jde se skákat padákem :D, teď samozřejmě přeháním, ale myslím to tak, že pokud se řekne "dneska jedeme do města", neměli by jste říct "já jsem si ale myslela, že blabla.." tohle souvisí i s jídlem, podle mě je slušnost sníst, co paní domácí uvaří, protože opět jak říkám, vy jste tam pro ně, ne oni pro vás. Takže by jste ji neměli přidělávat práci tím, že si budete vařit zvlášť jídlo, nebo nebudete jíst to co oni, nebo v době, kdy jedí oni. Na druhou stranu musíte znát svoje hranice a pokud by vás opravdu nutili skákat padákem (příklad) a vám by se nechtělo, máte právo, říct ne. 

7. Au Pair neznamená chůva. V popisu práce není jen hlídání dětí, ale i úklid a péče o domácnost. Říkám to protože jsem se setkala s tím, že se mi někdo hrozně divil, když jsem řekla, že vytírám podlahu. Ano, opravdu je to v popisu práce. Neměli by jste se tedy divit, pokud vám maminka řekne "chci teď být se svým synem/dcerou, mohla by jsi zatím vytřít?". Pro mě osobně tohle byla automatická věc, stejně jako to, že jsem každý den šla a uklidila kuchyň. Nikdo mi to nemusel říkat, je to podle mě součást této práce. 

Teď bych ráda řekla, že se vám můj článek mohl zdát trochu pesimistický, ale já rozhodně ani trochu nelituji toho, že jsem se rozhodla dělat Au Pair. Bylo to nádherný léto a skvělá zkušenost jako taková. 

Pokud jste si přečetli celý tenhle článek a přijde vám, že s ničím z toho, co jsem tady napsala, nemáte problém, potom asi opravdu můžete přemýšlet nad touto "profesí."

Tenhle článek je už teď moc dlouhý, ale já bych se s vámi také ráda podělila o to, co mi to dalo a co je naopak dobré na tom, dělat Au Pair. Proto vydám pokračování a na to se můžete těšit už v neděli. :)


Jak se vám článek líbil? Chtěli by jste dělat Au Pair, nebo jste si ho přečetli jen ze zvědavosti?
Mějte se krásně!
Anička
<3

You May Also Like

0 komentářů

Děkuji, že jste si udělali čas a okomentovali tento příspěvek. :)