Recenze knihy: Fielding - Deník Bridget Jonesové 1.

by - dubna 14, 2022

Krásný den,

dneska se podíváme na knihu, podle které byl natočený velmi úspěšný film!

Něco o autorovi:

Helen Fieldingová se narodila roku 1959 v malém průmyslovém městečku Morley v hrabství Yorkshire v rodině ředitele místní textilky, její matka byla v domácnosti a starala se o čtyři děti. Helen vystudovala univerzitu v Oxfordu a poté pracovala deset let v televizi - pro BBC například natočila dokumentární seriál o Africe. Vlastní zážitky z afrického pobytu zachytila v roce 1994 ve svém prvním románu Celebrity pro Afriku. Dnes je tato autorka považována za představitelku nové generace spisovatelek, které úspěšně bourají dosavadní stereotypy ženské literatury ve stylu Joanny Trollepe. Obrovský úspěch ji přinesly dva romány s hlavní hrdinkou Bridget Jonesovou, s níž se početné čternářky ztotožnily.

Má recenze:

3/5

Příběh miluju zfilmovaný. Knížku jsem si přečetla vlastně jen kvůli němu a očekávala jsem něco podobného. Musím říct, že moje pocity jsou někde na půli cesty. Děj se táhl a zbytečně se situace opakovaly.Na druhou stranu jsem z knížky cítila tu Bridget, kterou mám tak ráda a nad jejími přešlapy se s chutí zasmála. Ohodnotila jsem knížku 3 hvězdami, ale stejně budu lidem víc doporučovat film.

Anotace:

V roce 1995 se na stránkách britského Independentu objevil deník svobodné třicátnice Bridget Jonesové, které dělají starosti hlavně vlastní váha, příjem kalorií, kariérní postup a „citové vydírání“ ze strany mužského pohlaví. Nikdo tehdy netušil, kam to tento literární text dotáhne. Neuplynuly ani tři roky a z Deníku Bridget Jonesové se stala přímo kultovní kniha. Deník, jehož pisatelka bývá nazývána „Adrianem Molem v ženské podobě“, vedl po několik měsíců žebříček nejprodávanějších titulů na britském knižním trhu a v roce 1997 získal prestižní cenu British Books Award za nejlepší knihu roku. Deník Bridget Jonesové nečekaným způsobem změnil život svobodných žen kolem třicítky, kterých jen v Británii žije více než milion, a k jeho obdivovatelům se dnes hrdě hlásí i někteří poslanci Dolní sněmovny, jejichž literární vkus se v posledních letech radikálně změnil.

Máte rádi Bridget Jonesovou?

Michaela

You May Also Like